The Washington Times

From Wikipedia, the free encyclopedia

The Washington Times
Reliable Reporting. The Right Opinion.
The Washington Times (2019-10-31).svg
Washtimesfrontapril5.jpg
Front page for August 22, 2016
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner(s)Operations Holdings (via The Washington Times, LLC)
Founder(s) Sun Myung Moon
PublisherLarry Beasley
Editor-in-chiefChristopher Dolan
General managerDavid Dadisman [1]
News editorVictor Morton
Managing editor, designCathy Gainor
Opinion editorCharles Hurt
Sports editorDavid Eldridge
FoundedMay 17, 1982; 38 years ago (1982-05-17)
LanguageEnglish
Headquarters3600 New York Avenue NE
Washington, D.C., U.S.
CityWashington, D.C.
CountryUnited States
Circulation52,059 daily (as of 2019) [2]
ISSN 0732-8494
OCLC number 8472624
Website www.washingtontimes.com Edit this at Wikidata

The Washington Times is a conservative American daily newspaper published in Washington, D.C., that covers general interest topics with a particular emphasis on national politics. Its broadsheet daily edition is distributed throughout the District of Columbia and in parts of Maryland and Virginia. A weekly tabloid edition aimed at a national audience is also published. [3]

The Washington Times was founded on May 17, 1982, by Unification movement leader Sun Myung Moon and owned until 2010 by News World Communications, an international media conglomerate founded by Moon. It is currently owned by Operations Holdings, which is a part of the Unification movement. [4] [5]

Throughout its history, The Washington Times has been known for its conservative political stance. [6] [7] [8] [9] It has published many columns which reject the scientific consensus on climate change, [10] [11] [12] on ozone depletion, [13] and on the harmful effects of second-hand smoke. [14] [15] It has drawn controversy for publishing racist content including conspiracy theories about U.S. President Barack Obama, [16] [17] supporting neo-Confederate historical revisionism, [18] [19] and promoting Islamophobia. [20]

History

Beginnings

The Washington Times was founded in 1982 by News World Communications, an international media conglomerate associated with the Unification movement which also owns newspapers in South Korea, Japan, and South America, as well as the news agency United Press International (UPI). [21] Bo Hi Pak, the chief aide of Unification movement founder and leader Sun Myung Moon, was the founding president and the founding chairman of the board. [22] Moon asked Richard L. Rubenstein, a rabbi and college professor who had written on the Holocaust, to serve on the board of directors. [23] The Washington Times' first editor and publisher was James R. Whelan. [24]

At the time of founding of The Washington Times, Washington had only one major newspaper, The Washington Post. Massimo Introvigne, in his 2000 book The Unification Church, said that the Post had been "the most anti-Unificationist paper in the United States." [25] In 2002, at an event held to celebrate the Times' 20th anniversary, Moon said: "The Washington Times is responsible to let the American people know about God" and "The Washington Times will become the instrument in spreading the truth about God to the world." [26]

The Washington Times was founded the year after the Washington Star, the previous "second paper" of D.C., went out of business. A large percentage of the staff came from the Star. When it launched, it was unusual among American broadsheets in publishing a full color front page, along with full color front pages in all its sections and color elements throughout. It also used ink that it advertised as being less likely to come off on the reader's hands than the type used by the Post. [27] At its start, it had 125 reporters, 25 percent of whom were members of the Unification Church of the United States. [28]

After a brief editorship under Smith Hempstone, Arnaud de Borchgrave (formerly of UPI and Newsweek) was executive editor from 1985 to 1991. [29] Borchgrave was credited for encouraging energetic reporting by staff but was known to make unorthodox journalistic decisions. During his tenure, The Washington Times mounted a fundraising drive for Contra rebels in Nicaragua and offered rewards for information leading to the arrest of Nazi war criminals. [30] [31]

U.S. President Ronald Reagan is said to have read The Washington Times every day during his presidency. [32] In 1997, he said: "The American people know the truth. You, my friends at The Washington Times, have told it to them. It wasn't always the popular thing to do. But you were a loud and powerful voice. Like me, you arrived in Washington at the beginning of the most momentous decade of the century. Together, we rolled up our sleeves and got to work. And—oh, yes—we won the Cold War." [33]

Wesley Pruden editorship 1992-2008

Wesley "Wes" Pruden, previously a correspondent and then a managing editor, was named executive editor in 1991. [34] During his editorship, the paper took a strongly conservative and nativist stance. [17]

The Washington Times newsroom

In 1992, North Korean leader Kim Il Sung gave his first and only interview with the Western news media to The Washington Times reporter Josette Sheeran, who later became Executive Director of the United Nations World Food Programme. [35] At the time, The Washington Times had one-eighth the circulation of the Post (100,000 compared to 800,000) and two-thirds of its subscribers subscribed to both papers. [36] In 1994, it introduced a weekly "national edition" which was published in a tabloid format and distributed nationwide. [37]

U.S. President George H. W. Bush encouraged the political influence of The Washington Times and other Unification movement activism in support of American foreign policy. [38] In 1997, the Washington Report on Middle East Affairs, which is critical of U.S. and Israeli policies, praised The Washington Times and its sister publication, The Middle East Times, for what it called their objective and informative coverage of Islam and the Middle East, while criticizing their generally pro-Israel editorial policy. The Report suggested that these newspapers, being owned by religious institutions, were less influenced by pro-Israel pressure groups in the U.S. [39]

In 2004, Post columnist David Ignatius reported that Chung Hwan Kwak, an important leader in the Unification movement, wanted The Washington Times to "support international organizations such as the United Nations and to campaign for world peace and interfaith understanding." This, Ignatius wrote, created difficulties for Pruden and some of the Times' columnists. Ignatius also mentioned the Unification movement's reconciliatory attitude towards North Korea, which at the time included joint business ventures, and Kwak's advocacy for greater understanding between the U.S. and the Islamic world as issues of contention. Ignatius predicted that conservatives in Congress and the George W. Bush administration would support Pruden's position over Kwak's. [40]

In 2006, Moon's son Hyun Jin Moon, president and CEO of News World Communications, dismissed managing editor Francis "Fran" Coombs because of accusations of racist editorializing. Coombs had made some racist and sexist comments, for which he was sued by other employees of The Washington Times. [18]

John Solomon editorship 2008 - 2015

The printing and distribution center of The Washington Times

In January 2008, Pruden retired, and John F. Solomon began as executive editor. Solomon had previously worked for the Associated Press and had most recently been head of investigative reporting and mixed media development at the Post. [41] [42] [43] Within a month, The Washington Times changed some of its style guide to conform more to what was becoming mainstream media usage. It announced that it would no longer use words like " illegal aliens" and " homosexual" and in most cases opt for "more neutral terminology" like "illegal immigrants" and "gay," respectively. It also decided to stop using "Hillary" when referring to Senator Hillary Clinton, and the word "marriage" in the expression " gay marriage" would no longer appear in quotes in the newspaper. These changes in policy drew criticism from some conservatives. [44] Prospect magazine attributed the Times' apparent political moderation to differences of opinion over the UN and North Korea, and said: "The Republican right may be losing its most devoted media ally." [45]

Times dispenser

In July 2010, the Unification Church issued a letter protesting the direction The Washington Times was taking and urging closer ties with it. [46] In August 2010, a deal was made to sell it to a group more closely related to the movement. Editor-in-chief Sam Dealey said that this was a welcome development among the Times' staff. [47] In November 2010, Moon and a group of former editors purchased The Washington Times from News World Communications for $1. This ended a conflict within the Moon family that had been threatening to shut down the paper completely. [48] In June 2011, Ed Kelley, formerly of The Oklahoman, was hired as editor overseeing both news and opinion content. [49] [50]

In 2012, Douglas D. M. Joo stepped down as senior executive, president, and chairman. [51] Times president Tom McDevitt took his place as chairman, and Larry Beasley was hired as the company's new president and chief executive officer. [52]

In 2013, The Washington Times partnered with Herring Networks to create a new conservative cable news channel, One America News (OAN), which began broadcasting in mid‑2013. [53]

In 2013, The Washington Times hired David Keene, the former president of the National Rifle Association and American Conservative Union chairman, to serve as its opinion editor. [54] Around the same time, Solomon returned as editor and also served as vice president of content and business development. [55] [56] Solomon's tenure was marked by a focus on profitability. He left for Circa News in December 2015. [57]

Finances

In 1991, Moon said he had spent between $900 million and $1 billion on The Washington Times. [58] By 2002, Moon had spent between $1.7 billion and $2 billion according to different estimates. [26] [59] In November 2009, The New York Times reported that The Washington Times would no longer be receiving funds from the Unification movement and might have to cease publication or become an online publication only. [60] Later that year, it fired 40 percent of its 370 employees and stopped its subscription service, instead distributing the paper free in some areas of Washington, including branches of the government. A subscription website owned by the paper, theconservatives.com, continued, as did the Times' three-hour radio program, America's Morning News. [61] The paper announced that it would cease publication of its Sunday edition, along with other changes, partly in order to end its reliance on subsidies from the Unification movement. [62] On December 31, 2009, The Washington Times announced that it would no longer be a full-service newspaper, eliminating its metropolitan-news and sports sections. [63] [64] In March 2011, it announced that some former staffers would be rehired and that the paper would bring back its sports, metro, and life sections. [65] It had its first profitable month in September 2015, ending the streak of losses in the paper's first 33 years. [4] [66] During the 2020 COVID-19 pandemic, The Washington Times received between $1 million and $2 million in federally backed small business loans from Citibank as part of the Paycheck Protection Program, which it said would help to retain 91 employees. [67] [68]

Awards

The Washington Times Advertising department won first and third place in the 2019 VPA News and Advertising contest in the Special Sections (standalone section non-slick cover) category. Outstanding design and creative artwork for the Qatar and Rolling Thunder Special Section covers landed the department this prestigious award. [69]

Alexander Hunter, designer and editorial illustrator for The Washington Times, has won the Sigma Delta Chi Award for excellence in journalism from the Society of Professional Journalists. [70]

Political stance

The Washington Times holds a conservative political stance. [6] [7] [8] [9] In 1995, the Columbia Journalism Review wrote that the paper "is like no major city daily in America in the way that it wears its political heart on its sleeve. No major paper in America would dare be so partisan." [34] In 2002, The Washington Post reported that it "was established by Moon to combat communism and be a conservative alternative to what he perceived as the liberal leanings of The Washington Post. Since then, the paper has fought to prove its editorial independence, trying to demonstrate that it is neither a "Moonie paper" nor a booster of the political right but rather a fair and balanced reporter of the news." [26] In 2007, Mother Jones reported that it had become "essential reading for political news junkies" soon after its founding, and described the paper as a "conservative newspaper with close ties to every Republican administration since Reagan." [71]

In a Harper's Magazine essay in 2008, American historian [72] Thomas Frank linked The Washington Times to the modern American conservative movement, saying: "There is even a daily newspaper—The Washington Times—published strictly for the movement's benefit, a propaganda sheet whose distortions are so obvious and so alien that it puts one in mind of those official party organs one encounters when traveling in authoritarian countries." [73] The New York Times noted in 2009 that it had been "a crucial training ground for many rising conservative journalists and a must-read for those in the movement. A veritable who's who of conservatives— Tony Blankley, Frank J. Gaffney Jr., Larry Kudlow, John Podhoretz and Tony Snow—has churned out copy for its pages." [60] The Columbia Journalism Review noted that reporters for The Washington Times had used it as a springboard to other mainstream news outlets. [59]

In 2002, Post veteran Ben Bradlee said: "I see them get some local stories that I think the Post doesn't have and should have had." [74] In January 2011, conservative commentator Paul Weyrich said: "The Washington Post became very arrogant and they just decided that they would determine what was news and what wasn't news and they wouldn't cover a lot of things that went on. And The Washington Times has forced the Post to cover a lot of things that they wouldn't cover if the Times wasn't in existence." [75]

Opinion editor Charles Hurt was one of Donald Trump's earliest supporters in Washington. [76] In 2018, he included Trump with Ronald Reagan, Martin Luther King Jr., Margaret Thatcher, and Pope John Paul II as "great champions of freedom." [77] In 2016 The Washington Times did not endorse a presidental candidate, but endorsed Trump for reelection in 2020. [78]

Controversies

General controversies

Some former employees, including Whelan, have insisted that The Washington Times was always under Moon's control. Whelan, whose contract guaranteed editorial autonomy, left the paper in 1984 when the owners refused to renew the contract. [79] Three years later, editorial page editor William P. Cheshire and four of his staff resigned, charging that, at the explicit direction of Sang Kook Han, a top official of the Unification movement, then- executive editor Arnaud de Borchgrave had stifled editorial criticism of political repression in South Korea under President Chun Doo-hwan. [80] In 1982, The Washington Times refused to publish film critic Scott Sublett's negative review of the movie Inchon, which was also sponsored by the Unification movement. [81]

The Washington Times reporters visited imprisoned South African civil rights activist Nelson Mandela during the 1980s. Mandela wrote of them in his autobiography Long Walk to Freedom: "They seemed less intent on finding out my views than on proving that I was a Communist and a terrorist. All of their questions were slanted in that direction, and when I reiterated that I was neither a Communist nor a terrorist, they attempted to show that I was not a Christian either by asserting that the Reverend Martin Luther King never resorted to violence." [82] [83]

In 1988, The Washington Times published a misleading story suggesting that Democratic presidential candidate Michael Dukakis had sought psychiatric help, and included a quote from Dukakis' sister-in-law saying "it is possible" he visited a psychiatrist. However, the paper misleadingly clipped the full quote by the sister-in-law, which was: "It's possible, but I doubt it." [34] [84] Reporter Peggy Weyrich quit in 1991 after one of her articles about Anita Hill's testimony in the Clarence Thomas Supreme Court nominee hearings was rewritten to depict Hill as a "fantasizer." [82]

In a 1997 column, Frank Gaffney falsely alleged a seismic incident in Russia was a nuclear detonation at that nation's Novaya Zemlya test site, which would have meant that Russia had violated the Comprehensive Test Ban Treaty (CTB). [85] Subsequent scientific analysis of the Novaya Zemlya event showed that it was a routine earthquake. [86] Reporting on the allegation, the Bulletin of the Atomic Scientists observed that following its publication: " fax machines around Washington, D.C. and across the country poured out pages detailing Russian duplicity. They came from Frank Gaffney." The Bulletin also noted that during the first four months of 1997, Gaffney had "issued more than 25 screeds" against the CTB. [85]

In 2002, The Washington Times published a story accusing the National Educational Association (NEA), the largest teachers' union in the United States, of teaching students that the policies of the U.S. government were partly responsible for the 2001 terrorist attacks on the World Trade Center. [87] Brendan Nyhan (now a University of Michigan political science professor) wrote that the story was a "lie" and a "myth". [87] The accusation was denied by the NEA. [88] [89]

In 2018, The Washington Times published a commentary piece by retired U.S. Navy admiral James A. Lyons which promoted conspiracy theories about the murder of Seth Rich. In the piece, Lyon said that it was, "well known in intelligence circles that Seth Rich and his brother, Aaron Rich, downloaded the DNC emails and was paid by WikiLeaks for that information." [8] [90] The piece cited no evidence for the assertion. [8] [91] Aaron Rich filed a lawsuit against The Washington Times, saying that it acted with "reckless disregard for the truth" and that it did not retract or remove the piece after "receiving notice of the falsity of the statements about Aaron after the publication". [8] [91] [92] [93] Rich and The Washington Times settled their lawsuit, and the paper issued an "unusually robust" retraction. [90] [94]

Science coverage

Climate change denial

The Washington Times is known for promoting climate change denial. [95] [96] [97] [10] [11] [12] Michael E. Mann, director of the Earth System Science Center at Pennsylvania State University, characterizes the Times as a prominent outlet that propagates "climate change disinformation." [96] Naomi Oreskes, Professor of the History of Science at Harvard University, and Erik M. Conway, historian of science at NASA's Jet Propulsion Laboratory at the California Institute of Technology, wrote in their 2010 book Merchants of Doubt that the Times has given the public a false sense that the science of anthropogenic climate change was in dispute by giving disproportionate coverage of fringe viewpoints and by preventing scientists from rebutting coverage in the Times. [97] The Washington Times reprinted a column by Steve Milloy criticizing research of climate change in the Arctic without disclosing Milloy's financial ties to the fossil fuel industry. [98]

During the Climatic Research Unit email controversy (also known as "Climategate") in 2009 in the lead-up to the UN Climate Change Conference in Copenhagen, the Times wrote in an editorial: "these revelations of fudged science should have a cooling effect on global-warming hysteria and the panicked policies that are being pushed forward to address the unproven theory." [99] Eight committees investigated the controversy and found no evidence of fraud or scientific misconduct. In 2010, the Times published an article claiming that February 2010 snow storms "Undermin[e] The Case For Global Warming One Flake At A Time". [100] A 2014 Times editorial mocked the "global warming scam" and asserted: "The planetary thermometer hasn’t budged in 15 years. Wildfires, tornadoes, hurricanes and other ‘extreme’ weather events are at normal or below-normal levels. Pacific islands aren't submerged. There's so much ice the polar bears are celebrating." [101] The Times cited a blog post in support of these claims; PolitiFact fact-checked the claims in the blog post and concluded it was "pants-on-fire" false. [101] [102] The Times later said that a NASA scientist claimed that global warming was on a "hiatus" and that NASA had found evidence of global cooling; Rebecca Leber of The New Republic said that the NASA scientist in question said the opposite of what the Times claimed. [103] In 2015, it published a column by Congressman Lamar Smith in which he argued that the work of the National Oceanic and Atmospheric Administration was "not good science, [but] science fiction." [12]

In 1993, The Washington Times published articles purporting to debunk climate change. [104] It headlined its story about the 1997 Kyoto Protocol on climate change: "Under the deal, the use of coal, oil and other fossil fuel in the United States would be cut by more than one-third by 2002, resulting in lower standards of living for consumers and a long-term reduction in economic growth." [82]

Ozone depletion denial

In the 1990s, The Washington Times published columns which cast doubt on the scientific consensus on the causes of ozone depletion (which had led to an "ozone hole"). It published columns disputing the science as late as 2000. [13] In 1991, NASA scientists warned of the potential of a major Arctic ozone hole developing in the spring of 1992 due to elevated levels of chlorine monoxide in the Arctic stratosphere. However, as the Arctic winter was unusually warm, the chemical reactions needed for ozone depletion did not occur. Even though the science was not incorrect, the Times, along with other conservative media, subsequently created a " crying wolf" narrative, where scientists were portrayed as political activists who were following an environmental agenda rather than the science. In 1992, it published an editorial saying: "This is not the disinterested, objective, just-the-facts tone one ordinarily expects from scientists... This is the cry of the apocalyptic, laying the groundwork for a decidedly non-scientific end: public policy... it would be nice if the next time NASA cries 'wolf,' fewer journalists, politicians and citizens heed the warning like sheep." [105]

Second-hand smoke denial

In 1995, The Washington Times published a column by Fred Singer, who is known for promoting views contrary to mainstream science on a number of issues, where Singer referred to the science on the adverse health impact of second-hand smoke as the "second-hand smoke scare" and accused the Environmental Protection Agency of distorting data when it classified second-hand smoke as harmful. [14] [15] In 1995, it published an editorial titled "How not to spend science dollars" condemning a grant to the National Cancer Institute to study how political contributions from tobacco companies shape policy-making and the voting behavior of politicians. [106] [107]

Misreporting on the COVID-19 pandemic

In January 2020, The Washington Times published two widely shared articles about the COVID-19 pandemic that suggested that the virus was created by the Chinese government as a biological weapon. One article quoted a former Israeli intelligence officer as a source but offered no other evidence. [108]

White nationalism, neo-Confederatism, and racism

Under Pruden's editorship (1992–2008), The Washington Times regularly printed excerpts from racist hard-right publications including VDARE and American Renaissance, and from Bill White, leader of the American National Socialist Workers' Party, in its Culture Briefs section. [17] Robert Stacy McCain, a member of the neo-Confederate white-supremacist group League of the South, was hired and promoted to edit the Culture Briefs section, which became, according to Max Blumenthal, "a bulletin board for the racialist far right." Blumenthal also wrote that The Washington Times was: "characterized by extreme racial animus and connections to nativist and neo-Confederate organizations... from its earliest days the Times has been a hothouse for hard-line racialists and neo-Confederates." [18] [109]

In a February 2013 article, the Columbia Journalism Review reported that under Pruden's editorship The Washington Times was: "a forum for the racialist hard right, including white nationalists, neo-Confederates, and anti-immigrant scare mongers." [17] Between 1998 and 2004, the Times covered every biennial American Renaissance conference, hosted by the white supremacist New Century Foundation. According to the Columbia Journalism Review, "the paper's coverage of these events—which are hotbeds for holocaust deniers, neo-Nazis, and eugenicists—was stunningly one sided", and favorably depicted the conference and attendees. [17] In 2009, journalist David Neiwert wrote that it championed, "various white-nationalist causes emanating from the neo-Confederate movement (with which, until a recent housecleaning, two senior editors had long associations.)" [110]

A page in The Washington Times' Sunday edition was devoted to the American Civil War, on which the Confederacy was described with admiration several times. [17] [18] [111] In 1993, Pruden gave an interview to the neo-Confederate magazine Southern Partisan where he said: "Every year I make sure that we have a story in the paper about any observance of Robert E. Lee's birthday." [18] Pruden said, "And the fact that it falls around Martin Luther King’s birthday," to which a Southern Partisan interviewer interjected, "Makes it all the better," with Pruden finishing, "I make sure we have a story. Oh, yes." [18]

The Washington Times employed Samuel T. Francis, a white nationalist, as a columnist and editor, beginning in 1991 after he was chosen by Pat Buchanan to take over his column. [112] [113] [114] [115] [116] In 1995, Francis resigned or was forced out after Dinesh D'Souza reported on racist comments that Francis made at a conference hosted by American Renaissance the previous year. [117] [112] [113] [118] [119] At the conference, Francis called on whites to: "reassert our identity and our solidarity, and we must do so in explicitly racial terms through the articulation of a racial consciousness as whites... The civilization that we as whites created in Europe and America could not have developed apart from the genetic endowments of the creating people." [118] When Francis died in 2005, The Washington Times wrote a "glowing" obituary that omitted his racist beliefs, as well as his firing from the paper, and described him as a "scholarly, challenging and sometimes pungent writer"; in response, editor David Mastio of the conservative Washington Examiner wrote in an obituary: "Sam Francis was merely a racist and doesn’t deserve to be remembered as anything less." [120] [121] Mastio added that Francis: "led a double life – by day he served up conservative, red meat that was strong but never quite out of bounds by mainstream standards; by night, unbeknownst to the Times or his syndicate, he pushed white supremacist ideas." [120] [121]

The Southern Poverty Law Center (SPLC) noted that The Washington Times had, by 2005, published at least 35 articles by Marian Kester Coombs, who was married to managing editor Francis Coombs. She had a record of racially incendiary rhetoric and had written for the white nationalist magazine The Occidental Quarterly. [122] The SPLC highlighted columns written by Marian Kester Coombs in The Washington Times, in which she asserted that the whole of human history was "the struggle of ... races"; that non-white immigration is the "importing [of] poverty and revolution" that will end in "the eventual loss of sovereign American territory"; and that Muslims in England "are turning life in this once pleasant land into a misery for its native inhabitants." [122]

Coverage of Barack Obama

In 2008, The Washington Times published a column by Frank Gaffney that promoted the false conspiracy theories which asserted that President Barack Obama was born in Kenya and was courting the " jihadist vote." Gaffney also published pieces in 2009 and 2010 promoting the false assertion that Obama is a Muslim. [16] In a 2009 column entitled "'Inner Muslim' at work in Cairo", Pruden wrote that President Obama was the: "first president without an instinctive appreciation of the culture, history, tradition, common law and literature whence America sprang. The genetic imprint writ large in his 43 predecessors is missing from the Obama DNA." [17] In another 2009 column, Pruden wrote that Obama had "no natural instinct or blood impulse” for what America was about because he was “sired by a Kenyan father” and “born to a mother attracted to men of the Third World." [17] These columns stirred controversy, leading The Washington Times to assign David Mastio, its deputy editor, to edit Pruden's work. [17]

Rock musician Ted Nugent, a fervent critic of President Obama, published weekly columns for The Washington Times between 2010 and 2012. [123] [124] [125] Prior to joining the Times, Nugent stirred controversy by referring to Obama as a "piece of shit" and calling on him "to suck on my machine gun", [125] [126] and had also pleaded fealty to the Confederate flag. [125] In 2012, Nugent was visited by the Secret Service after he alluded to beheading President Obama. [127] [128] He said that if Obama would win re-election: "I will either be dead or in jail by this time next year." [129] At the time, Mitt Romney's presidential campaign condemned Nugent's remarks; Post media critic Erik Wemple noted that there was no response by The Washington Times. [125] In 2014, Nugent (who had by then departed from the Times) described Obama as a "subhuman mongrel", which is a term for mixed-breed dogs. [123] Pruden condemned Nugent's remarks, describing Nugent as an "aging rock musician with a loose mouth who was semifamous 40 years ago." [123] In response to Pruden's condemnation, David Weigel remarked in Slate: "That long ago? Only a year ago, he filed a special column for the Washington Times. Before that, for a few years, he published a weekly column." [123]

In 2016, The Washington Times claimed that $3.6 million in federal funds were spent on a 2013 golf outing for President Obama and pro-golfer Tiger Woods. Snopes rated the article "mostly false", because the estimated cost included both official business travel and a brief presidential vacation in Florida. [130]

Islamophobia

Gaffney, known for his "long history of pushing extreme anti-Muslim views", wrote weekly columns for The Washington Times from the late 1990s to 2016. [131] [132] According to John Esposito, a Professor of Religion and International Affairs and of Islamic Studies at Georgetown University, Gaffney's "editorial track record in the Washington Times is long on accusation and short on supportive evidence." [133] In columns for the Times, Gaffney helped to popularize conspiracy theories that Islamic terrorists were infiltrating the Bush administration, the conservative movement and the Obama administration. [134] [135] [136] In 2015, the Times published a column describing refugees fleeing the Syrian Civil War as an "Islamic Trojan Horse" conducting a "'jihad' by another name." [137] [138]

In a 2016 report, the Muslim advocacy group Council on American–Islamic Relations listed The Washington Times among media outlets it said "regularly demonstrates or supports Islamophobic themes." [20] In 1998, the Egyptian newspaper Al-Ahram wrote that its editorial policy was "rabidly anti- Arab, anti-Muslim and pro-Israel." [139]

Staff

Editors-in-chief

Managing editors

Opinion editors

Current contributors

Former contributors

Others

P literature.svg This literature-related list is incomplete; you can help by expanding it.

See also

References

  1. ^ "Archived copy" (PDF). Archived (PDF) from the original on August 15, 2016. Retrieved June 7, 2016.CS1 maint: archived copy as title ( link)
  2. ^ "District of Columbia Newspaper Circulation" (PDF). ANR. Archived (PDF) from the original on October 20, 2019. Retrieved February 27, 2020.
  3. ^ "Subscribe: National Weekly - Washington Times". Archived from the original on February 2, 2016. Retrieved October 2, 2020.CS1 maint: unfit url ( link)
  4. ^ a b "The Washington Times reports first profitable month". Associated Press. October 15, 2015. Archived from the original on March 7, 2016. Retrieved February 7, 2016.
  5. ^ "Operations Holdings Inc. – About Us". Operations Holdings. Archived from the original on July 18, 2018. Retrieved March 19, 2018.
  6. ^ a b Hall, Mimi (March 22, 2001). "Bush, aides boost access of conservative media". USA Today. Archived from the original on March 6, 2013.
  7. ^ a b Glaberson, William (June 27, 1994). "Conservative Daily Tries to Expand National Niche". The New York Times. Archived from the original on June 26, 2015. Retrieved July 25, 2009.
  8. ^ a b c d e Darcy, Oliver (March 27, 2018). "Seth Rich's brother sues right-wing activists, Washington Times over conspiracy theories". CNN Money. Archived from the original on June 29, 2018. Retrieved May 22, 2018.
  9. ^ a b Shipoli, Erdoan A. (2018). "Desecuritization and Resecuritization of Islam in US Foreign Policy: The Obama and the Trump Administrations". Islam, Securitization, and US Foreign Policy. Palgrave Macmillan. p. 247. doi: 10.1007/978-3-319-71111-9. ISBN  9783319711102. LCCN  2018935256.
  10. ^ a b Beilinson, Jerry (April 29, 2014). "Playing Climate-Change Telephone". The New Yorker. Archived from the original on July 20, 2017. Retrieved May 22, 2018.
  11. ^ a b "Analysis of "Deceptive temperature record claims"". Climate Feedback. August 28, 2015. Archived from the original on April 8, 2020. Retrieved May 22, 2018.
  12. ^ a b c Hiltzik, Michael (December 4, 2015). "The attack on climate change scientists continues in Washington". Los Angeles Times. Archived from the original on July 24, 2016.
  13. ^ a b Oreskes, Naomi; Conway, Erik M. (2010). "Constructing a Counternarrative: The Fight over the Ozone Hole". Merchants of Doubt: How a Handful of Scientists Obscured the Truth on Issues from Tobacco Smoke to Global Warming. Bloomsbury Press. pp. 130–135. ISBN  9781608192939. LCCN  2009043183. Archived from the original on May 16, 2020. Retrieved December 29, 2018.
  14. ^ a b Singer, Fred (1995). "Anthology of 1995's Environmental Myths". The Washington Times. Archived from the original on December 29, 2018 – via the Independent Institute.
  15. ^ a b Powell, James Lawrence (2011). "Tobacco Tactics: The Scientist-Deniers". The Inquisition of Climate Science. Columbia University Press. pp. 57, 198. ISBN  9780231527842. LCCN  2011018611. Archived from the original on May 25, 2019. Retrieved December 29, 2018.
  16. ^ a b
  17. ^ a b c d e f g h i Blake, Mariah (February 11, 2013). "The Washington Times takes a giant step—backwards". Columbia Journalism Review. Archived from the original on April 28, 2020. Retrieved June 29, 2018.
  18. ^ a b c d e f Blumenthal, Max (September 20, 2006). "Hell of a Times". The Nation. Archived from the original on April 28, 2020.
  19. ^ Beirich, Heidi; Moser, Bob (August 15, 2003). "The Washington Times Pushes Extremist, Neo-Confederate Ideas". Intelligence Report. Southern Poverty Law Center. Archived from the original on March 10, 2016. Retrieved April 28, 2020.
  20. ^ a b Winston, Kimberly (June 20, 2016). "Report says list of 'Islamophobic groups' reaches new high". Deseret News. Religion News Service. Archived from the original on April 18, 2020. Retrieved December 25, 2018.
  21. ^ "Sun Myung Moon Paper Appears in Washington". The New York Times. May 18, 1982. Archived from the original on June 30, 2012. Retrieved February 13, 2017.
  22. ^ Pak was founding president of The Washington Times Corporation (1982–1992), and founding chairman of the board. Bo Hi Pak, Appendix B: Brief Chronology of the Life of Dr. Bo Hi Pak, in Messiah: My Testimony to Rev. Sun Myung Moon, Vol I by Bo Hi Pak (2000), Lanham, MD: University Press of America.
  23. ^ "Rabbi Joins the Board of Moonie Newspaper". The Palm Beach Post. May 21, 1982.
  24. ^ Weber, Bruce (December 3, 2012). "James R. Whelan, First Editor of The Washington Times, Dies at 79". The New York Times. ISSN  0362-4331. Archived from the original on May 23, 2020. Retrieved September 17, 2020.
  25. ^ excerpt Archived May 13, 2008, at the Wayback Machine The Unification Church Studies in Contemporary Religion, Massimo Introvigne, 2000, Salt Lake City, Utah: Signature Books, ISBN  1-56085-145-7 p. 25
  26. ^ a b c Ahrens, Frank (May 23, 2002). "Moon Speech Raises Old Ghosts as the Times Turns 20". The Washington Post. Archived from the original on April 28, 2020. Retrieved August 16, 2009.
  27. ^ Frum, David (2000). "God Moves to Dallas". How We Got Here: The 70's. New York City: Basic Books. p. 146. ISBN  978-0-465-04195-4. LCCN  00271770.
  28. ^ Bumiller, Elisabeth (May 17, 1982). "The Nation's Capital Gets A New Daily Newspaper". The Washington Post. p. C01. Archived from the original on September 6, 2008.
  29. ^ Gamarekian, Barbara (May 18, 1991). "Washington Times Editor Resigns, But Will Stay On to Write Articles". The New York Times. Archived from the original on May 25, 2015.
  30. ^ Roberts, Sam (February 16, 2015). "Arnaud de Borchgrave, Journalist Whose Life Was a Tale Itself, Dies at 88". The New York Times. Archived from the original on October 30, 2019. Retrieved March 11, 2016.
  31. ^ Langer, Emily (February 15, 2015). "Arnaud de Borchgrave, swashbuckling Newsweek foreign correspondent, dies". The Washington Post. Archived from the original on April 28, 2020. Retrieved May 23, 2018.
  32. ^ Clarkson, Fred (August–September 1987). "Behind the Times". Fairness & Accuracy in Reporting. Archived from the original on February 14, 2006.
  33. ^ Gorenfeld, John (June 19, 2005). "Dear Leader's Paper Moon". The American Prospect. Archived from the original on March 28, 2012.
  34. ^ a b c Freedman, Allan (March–April 1995). "Washington's Other Paper". Columbia Journalism Review. Archived from the original on February 23, 2004.
  35. ^ Rosenthal, Elisabeth (August 11, 2007). "A Desire to Feed the World and Inspire Self-Sufficiency". The New York Times. Archived from the original on April 23, 2019.
  36. ^ Jones, Alex S. (January 27, 1992). "The Media Business; Washington Times Moves to Reinvent Itself". The New York Times. Archived from the original on January 1, 2016.
  37. ^ William, Glaberson (June 27, 1994). "The Media Business; Conservative Daily Tries to Expand National Niche". The New York Times. Archived from the original on March 6, 2016.
  38. ^ Goodman, Walter (January 21, 1992). "Review/Television; Sun Myung Moon Changes Robes". The New York Times. Archived from the original on April 9, 2019.
  39. ^ As U.S. Media Ownership Shrinks, Who Covers Islam? Archived April 21, 2005, at the Library of Congress Web Archives, Washington Report on Middle East Affairs, December 1997
  40. ^ Ignatius, David (June 18, 2004). "Tension of the Times". The Washington Post. p. A29. Archived from the original on November 6, 2012. Insiders say the church's new line is that with the end of the Cold War, it's important to support international organizations such as the United Nations and to campaign for world peace and interfaith understanding. That stance would be awkward for The Washington Times's hard-line editor in chief, Wesley Pruden, and its stable of neoconservative columnists.
  41. ^ State Native to lead DC newspaper Archived February 11, 2009, at the Wayback Machine Connecticut Post January 26, 2008
  42. ^ Abruzzese, Sarah (February 11, 2008). "Ex-Washington Post Reporter to Lead a Rival". The New York Times. Archived from the original on January 12, 2012 – via Yahoo! Finance.
  43. ^ Wemple, Erik (February 29, 2008). "Playing Center: John Solomon is pushing evenhandedness at the Washington Times". Washington City Paper. Archived from the original on February 9, 2013. Retrieved March 1, 2008.
  44. ^ Koppelman, Alex (February 27, 2008). "Washington Times updates style guide". Salon. Archived from the original on July 24, 2008. Retrieved July 1, 2013.
  45. ^ "News & curiosities". Prospect. No. 126. September 2006. Archived from the original on September 3, 2007.
  46. ^ Romenesko, Jim (July 22, 2010). "Unification Church CEO, others respond to unsigned blog post about Washington Times". Archived from the original on July 24, 2010 – via the Poynter Institute.
  47. ^ "Deal in Works for The Washington Times". The New York Times. Associated Press. August 25, 2010. Archived from the original on July 16, 2017.
  48. ^ Shapira, Ian (November 3, 2010). "Moon group buys back Washington Times". The Washington Post. p. C1.
  49. ^ Washington Times names Ed Kelley as editor; will oversee news coverage and opinion content, Archived December 20, 2018, at the Wayback Machine The Washington Post, June 10, 2011
  50. ^ "Washington Times Names Ed Kelley As Editor". CBS Baltimore. Associated Press. June 10, 2011. Archived from the original on September 9, 2015. Retrieved April 28, 2020.
  51. ^ Sands, David R. (October 14, 2012). "Longtime Times executive Joo resigns, takes job in Korea". The Washington Times. Archived from the original on July 20, 2016. Retrieved February 7, 2016.
  52. ^ "New Times CEO moves quickly to name leadership team, set path to profitability". The Washington Times. October 16, 2012. Archived from the original on March 25, 2014. Retrieved February 7, 2016.
  53. ^
  54. ^ Byers, Dylan (July 15, 2013). "David Keene, ex-NRA president, named Washington Times opinion editor". Politico. Archived from the original on October 8, 2014. Retrieved December 26, 2018.
  55. ^ "Solomon returns to lead content, business strategies at The Washington Times". The Washington Times. July 8, 2013. Archived from the original on November 21, 2013. Retrieved February 7, 2016.
  56. ^ Romenesko, Jim (July 8, 2013). "John Solomon returns to The Washington Times". Archived from the original on April 23, 2016. Retrieved April 7, 2016.
  57. ^ Wemple, Erik (December 7, 2015). "John Solomon leaves Washington Times, joins Circa re-launch". The Washington Post. Archived from the original on February 22, 2016.
  58. ^ Anderson, Damian (December 23, 1991). "Reverend Sun Myung Moon Speaks on Our Mission During the Time of World Transition". Unification.net. Archived from the original on February 18, 2019. Retrieved July 1, 2013.
  59. ^ a b Chinni, Dante (September–October 2002). "The Other Paper: The Washington Times's Role". Columbia Journalism Review. No. 5. Archived from the original on April 19, 2006.
  60. ^ a b Parker, Ashley (November 30, 2009). "With Tumult at the Top, Washington Times Faces Uncertainty". The New York Times. Archived from the original on June 24, 2017.
  61. ^ Parker, Ashley (December 2, 2009). "Large Staff Cuts Announced at the Washington Times". The New York Times. Archived from the original on July 16, 2017.
  62. ^ Washington Times Dropping Sunday Edition As Part of 'Refocused' Approach,[ dead link] Editor & Publisher, December 21, 2009
  63. ^ "Washington Times cuts sports section, others". The Daily Record. Associated Press. December 31, 2009. Archived from the original on October 20, 2014. Retrieved April 28, 2020.
  64. ^ Daly, Dan (January 1, 2010). "Daly: Eulogy for sports". The Washington Times. Archived from the original on March 10, 2010.
  65. ^ Hagey, Keach (March 16, 2011). "Washington Times relaunching Monday". Politico. Archived from the original on March 4, 2016.
  66. ^ Harper, Jennifer (October 14, 2015). "Washington Times reaches profitability after 33 years, $1 billion in losses". The Washington Times. Archived from the original on October 5, 2016.
  67. ^ James Bikales (July 6, 2020). "Here are the major media companies that received coronavirus relief loans". TheHill. Archived from the original on July 10, 2020. Retrieved July 10, 2020.
  68. ^ Syed, Moiz; Willis, Derek. "THE WASHINGTON TIMES LLC - Coronavirus Bailouts - ProPublica". ProPublica. Archived from the original on July 11, 2020. Retrieved July 10, 2020.
  69. ^ Staff, Virginia Press. "2019 VPA News & Advertising Contest Winner's Gallery". Virginia Press Association. Archived from the original on October 19, 2020. Retrieved October 19, 2020.
  70. ^ http://www.washingtontimes.com, The Washington Times. "Times cartoonist Hunter wins SPJ award for excellence in journalism". The Washington Times. Archived from the original on October 16, 2020. Retrieved October 19, 2020.
  71. ^ Ridgeway, James (April 27, 2007). "Bush Sr. To Celebrate Rev. Sun Myung Moon – Again". Mother Jones. Archived from the original on December 13, 2013.
  72. ^ "Bill Moyers interviews Thomas Frank". Bill Moyers Journal. PBS. August 1, 2008. Archived from the original on June 18, 2012. Retrieved February 6, 2016.
  73. ^ Frank, Thomas (August 2008). "The wrecking crew: How a gang of right-wing con men destroyed Washington and made a killing". Harper's Magazine. pp. 35–45. Archived from the original on December 25, 2017.
  74. ^ Scott, Sherman (September–October 2002). "Donald Graham's Washington Pos'". Columbia Journalism Review. No. 5. Archived from the original on November 24, 2003. Retrieved March 19, 2018.
  75. ^ MediaChannel.org – Frontline: Reverend Moon Archived January 7, 2011, at the Wayback Machine
  76. ^ Lowry, Rich (July 20, 2016). "The Trump Dynasty Takes Over the GOP". Politico Magazine. Archived from the original on October 27, 2016. Retrieved May 3, 2017.
  77. ^ Boot, Max (2018). "The Cost of Capitulation". The Corrosion of Conservatism: Why I Left the Right. Liveright Publishing. p. 124. ISBN  9781631495670. LCCN  2018036979.
  78. ^ Washington Times, 10/26/2020, Donald Trump for Reelection Archived October 27, 2020, at the Wayback Machine
  79. ^ Rasky, Susan F. (July 23, 1984). "Ex-Publisher Says Moon Church Ran Newspaper". The New York Times. Archived from the original on March 6, 2016. Retrieved June 20, 2014.
  80. ^ "Five resign from Washington Times". The Washington Post. April 15, 1987. Archived from the original on June 2, 2016. Retrieved April 29, 2020 – via the Cult Education Institute.
  81. ^ Romano, Lois (September 18, 1982). "Review is Killed". The Washington Post. p. C1. Archived from the original on April 29, 2020. Retrieved April 29, 2020.
  82. ^ a b c Ritchie, Donald A. (2005). "Company Town Papers". Reporting from Washington: The History of the Washington Press Corps. Oxford University Press. pp. 262–263. ISBN  9780195178616. LCCN  2004018892.
  83. ^ Mandela, Nelson (1994). Long Walk to Freedom. Little, Brown and Company. pp. 453–454. ISBN  9780316545853. LCCN  94079980.
  84. ^ Randolph, Eleanor (August 13, 1988). "Reporter Quits over Dukakis Story". The Washington Post. Archived from the original on April 29, 2020. Retrieved December 27, 2018.
  85. ^ a b Isaacs, John (November–December 1997). "Spinning to the Right". Bulletin of the Atomic Scientists. 53 (6): 14–15. doi: 10.1080/00963402.1997.11456781. Archived from the original on January 7, 2017. Retrieved July 22, 2016 – via Google Books.
  86. ^ van der Vink, Gregory; Park, Jeffrey; Allen, Richard; Wallace, Terry; Hennet, Christel (May 1988). "False Accusations, Undetected Tests and Implications for the CTB Treaty". Arms Control Association. Archived from the original on May 23, 2018. Retrieved July 22, 2016.
  87. ^ a b Nyhan, Brendan (September 5, 2002). "The big NEA-Sept. 11 lie". Salon. Archived from the original on September 24, 2015. Retrieved December 24, 2018.
  88. ^ Young, Cathy (September 2, 2002). "An unfair attack on teachers union". The Boston Globe. Archived from the original on July 12, 2015. Retrieved April 17, 2008.
  89. ^ Chase, Bob (August 20, 2002). "Letter to The Washington Times from NEA President" (Press release). National Education Association. Archived from the original on May 17, 2008. Retrieved April 17, 2008.
  90. ^ a b Darcy, Oliver (October 1, 2018). "The Washington Times settles lawsuit with Seth Rich's brother, issues retraction and apology for its coverage". CNN Money. Archived from the original on February 21, 2019. Retrieved October 1, 2018.
  91. ^ a b Eltagouri, Marwa (March 27, 2018). "Brother of slain DNC staffer Seth Rich sues right-wing activists, newspaper over conspiracy theories". The Washington Post. Archived from the original on July 15, 2019. Retrieved May 22, 2018.
  92. ^ Darcy, Oliver (May 21, 2018). "Former Seth Rich family spokesman files lawsuit against individuals, media outlet he says defamed him". CNN Money. Archived from the original on September 4, 2019. Retrieved May 22, 2018.
  93. ^ Anapol, Avery (March 27, 2018). "Brother of slain DNC staffer sues Washington Times, conservative activists". The Hill. Archived from the original on August 5, 2018. Retrieved May 22, 2018.
  94. ^ "Retraction: Aaron Rich and the murder of Seth Rich". The Washington Times. September 30, 2018. Archived from the original on October 1, 2018. Retrieved October 1, 2018.
  95. ^ McCright, Aaron M.; Dunlap, Riley E. (August 2011). "Organized Climate Change Denial". In Dryzek, John S.; Norgaard, Richard B.; Schlosberg, David (eds.). The Oxford Handbook of Climate Change and Society. Oxford Handbooks. Oxford University Press. p. 152. doi: 10.1093/oxfordhb/9780199566600.003.0010. ISBN  9780199566600. LCCN  2011929381.
  96. ^ a b Mann, Michael E. (March 2012). "The Origins of Denial". The Hockey Stick and the Climate Wars: Dispatches from the Front Lines. Columbia University Press. p. 64. ISBN  9780231526388. LCCN  2011038813.
  97. ^ a b Kitcher, Philip (June 4, 2010). "The Climate Change Debates". Science. 328 (5983): 1230–1234. Bibcode: 2010Sci...328.1230K. doi: 10.1126/science.1189312.
  98. ^ Oreskes, Naomi; Conway, Erik M. (2010). "Conclusion: Of Free Speech and Free Markets". Merchants of Doubt: How a Handful of Scientists Obscured the Truth on Issues from Tobacco Smoke to Global Warming. Bloomsbury Press. p. 247. ISBN  9781608192939. LCCN  2009043183. Archived from the original on May 16, 2020. Retrieved December 29, 2018.
  99. ^ Mayer, Frederick (February 2012). "Stories of Climate Change: Competing Narratives, the Media, and U.S. Public Opinion 2001-2010" (PDF). Archived (PDF) from the original on May 17, 2020. Retrieved December 28, 2018.
  100. ^ "Washington Times: February Snow Storms "Undermin[e] The Case For Global Warming One Flake At A Time"". The Huffington Post. April 11, 2010. Archived from the original on October 2, 2019.
  101. ^ a b Corneliussen, Steven T. (July 1, 2014). "News dispatches from the climate wars". Physics Today. doi: 10.1063/PT.5.8054.
  102. ^ Greenberg, Jon (June 25, 2014). "Fox's Doocy: NASA fudged data to make the case for global warming". PolitiFact. Archived from the original on January 4, 2019. Retrieved April 29, 2020.
  103. ^ Leber, Rebecca (August 10, 2014). "The Right-Wing Press' New Climate Change Lie". The New Republic. Archived from the original on April 29, 2020. Retrieved May 22, 2018.
  104. ^ Stevens, William K. (September 14, 1993). "Scientists Confront Renewed Backlash on Global Warming". The New York Times. Archived from the original on April 10, 2019. Retrieved December 28, 2018.
  105. ^ Brysse, Keynyn; Oreskes, Naomi; o'Reilly, Jessica; Oppenheimer, Michael (February 2013). "Climate change prediction: Erring on the side of least drama?" (PDF). Global Environmental Change. 23 (1): 327–337. doi: 10.1016/j.gloenvcha.2012.10.008. Archived (PDF) from the original on August 9, 2017 – via the University of Rhode Island.
  106. ^ Landman, Anne; Glantz, Stanton A. (January 2009). "Tobacco Industry Efforts to Undermine Policy-Relevant Research". American Journal of Public Health. 99 (1): 45–58. doi: 10.2105/AJPH.2007.130740. PMC  2600597. PMID  19008508.
  107. ^ "How not to spend science dollars". The Washington Times. May 28, 1995. p. B2. Archived from the original on October 28, 2016. Retrieved December 29, 2018 – via the University of California, San Francisco.
  108. ^ BBC Monitoring (January 30, 2020). "China coronavirus: Misinformation spreads online". BBC News. Archived from the original on February 21, 2020. Retrieved February 25, 2020.
  109. ^ Blumenthal, Max (November 16, 2009). "Palin's Noxious Ghostwriter". The Daily Beast. Archived from the original on April 29, 2020. Retrieved December 30, 2018.
  110. ^ Neiwert, David (2009). "The Transmitters". The Eliminationists: How Hate Talk Radicalized the American Right (2016 Routledge ed.). Paradigm Publishers. p. 80. ISBN  9781317260615. Archived from the original on August 19, 2020. Retrieved December 30, 2018.
  111. ^ Tkacik, Moe (November 5, 2010). "Just Like Old Times at The Washington Times?". Washington City Paper. Archived from the original on April 15, 2020.
  112. ^ a b Berich, Heidi; Hicks, Kevin (2009). "White Nationalism in America". In Perry, Barbara; Levin, Brian (eds.). Hate Crimes. Volume 1: Understanding and Defining Hate Crime. Praeger Publishing. pp. 112–113. ISBN  9780275995690. LCCN  2008052727. Archived from the original on December 16, 2019. Retrieved October 30, 2018.
  113. ^ a b Shenk, Timothy (August 16, 2016). "The dark history of Donald Trump's rightwing revolt". The Guardian. Archived from the original on April 14, 2019.
  114. ^ Griffin, Roger; Feldman, Matthew, eds. (2004). "Post-War Fascisms". Fascism. Critical Concepts in Political Science. Routledge. p. 155. ISBN  9780415290159. LCCN  2003047269.
  115. ^ Potok, Mark (2003). "The American Radical Right: The 1990s and Beyond". In Eatwell, Roger; Mudde, Cas (eds.). Western Democracies and the New Extreme Right Challenge. Routledge. p. 59. doi: 10.4324/9780203402191. ISBN  9780203402191. LCCN  2003010829.
  116. ^ MacMullan, Terrance (2009). "Contemporary Debates on Whiteness". Habits of Whiteness: A Pragmatist Reconstruction. Indiana University Press. p. 147. ISBN  9780253002884. LCCN  2008050145. Archived from the original on August 19, 2020. Retrieved December 30, 2018.
  117. ^ Murphy, Paul V. (September 2001). The Rebuke of History: The Southern Agrarians and American Conservative Thought. University of North Carolina Press. p. 247. ISBN  9780807849606. LCCN  2001027128. Archived from the original on December 26, 2018. Retrieved December 25, 2018.
  118. ^ a b Kurtz, Howard (October 19, 1995). "Washington Times Clips its Right Wing". The Washington Post. Archived from the original on April 29, 2020. Retrieved December 24, 2018.
  119. ^ Frantz, Douglas; Janofsky, Michael (February 23, 1996). "Politics: On the Move; Buchanan Drawing Extremist Support, and Problems, Too". The New York Times. Archived from the original on December 25, 2018.
  120. ^ a b "Shots Fired, Book Delayed". Adweek. August 28, 2006. Archived from the original on April 9, 2019.
  121. ^ a b Mastio, David (February 22, 2005). "Francis re-fought immoral battles of 1964". Washington Examiner. Archived from the original on December 26, 2018. Retrieved December 26, 2018.
  122. ^ a b Beirich, Heidi; Potok, Mark (April 28, 2005). "Washington Times Editor and Wife Promote Radical Right Agenda". Intelligence Report. Southern Poverty Law Center. Archived from the original on February 12, 2020.
  123. ^ a b c d Weigel, David (February 21, 2014). "Ted Nugent Loses the Washington Times, Rick Perry, Rand Paul". Slate. Archived from the original on April 9, 2019. Retrieved December 25, 2018.
  124. ^ Gentilviso, Chris (August 6, 2012). "Ted Nugent: 'Obama Represents Everything Bad About Humanity'". The Huffington Post. Archived from the original on July 3, 2014. Retrieved December 25, 2018.
  125. ^ a b c d Wemple, Erik (April 18, 2012). "Washington Times and its columnist, Ted Nugent". The Washington Post. Archived from the original on June 28, 2014.
  126. ^ Labrecque, Jeff (April 18, 2012). "Ted Nugent's Greatest Hits". Entertainment Weekly. Archived from the original on January 24, 2016. Retrieved December 25, 2018.
  127. ^ Zakarin, Jordan (July 6, 2012). "Ted Nugent Wonders if 'We'd Have Been Better Off if the South Had Won the Civil War'". The Hollywood Reporter. Archived from the original on April 29, 2020. Retrieved December 25, 2018.
  128. ^ Jacobs, Ben (February 19, 2014). "Nugent: President Obama Is 'Subhuman Mongrel'". The Daily Beast. Archived from the original on September 10, 2015. Retrieved December 29, 2018.
  129. ^ Heller, Corinne. "Ted Nugent to be probed for anti-Obama rant?". KABC-TV. Archived from the original on December 26, 2018. Retrieved December 25, 2018.
  130. ^ LaCapria, Kim (October 28, 2016). "FALSE: Obama Golf Outing with Tiger Woods Cost Nearly $4 Million". Snopes. Archived from the original on April 29, 2020. Retrieved May 22, 2018.
  131. ^ Clifton, Eli (December 8, 2015). "Meet Donald Trump's Islamophobia Expert". Foreign Policy. Archived from the original on March 15, 2016. Retrieved December 25, 2018.
  132. ^ Beinart, Peter (March 19, 2017). "Frank Gaffney's Campaign to Denationalize American Muslims". The Atlantic. Archived from the original on March 19, 2017. Retrieved December 25, 2018.
  133. ^ Esposito, John L. (2010). "The Many Faces of Islam and Muslims". The Future of Islam. Oxford University Press. p. 19. ISBN  9780199975778. LCCN  2009018732.
  134. ^ Bail, Christopher A. (2015). Terrified: How Anti-Muslim Fringe Organizations Became Mainstream. Princeton University Press. pp. 49–51, 99. ISBN  9780691159423. LCCN  2014947502.
  135. ^ Terkel, Amanda (August 1, 2012). "Frank Gaffney Plotting To Take Down Grover Norquist With Muslim Brotherhood Accusations". The Huffington Post. Archived from the original on August 21, 2014. Retrieved December 25, 2018.
  136. ^ Swan, Betsy (December 15, 2015). "Cruz's Cozy Ties To DC's Most Prominent, Paranoid Islamophobe". The Daily Beast. Archived from the original on April 28, 2020. Retrieved December 25, 2018.
  137. ^ Stuster, J. Dana (December 14, 2015). "The paranoid style in Islamophobic politics". The Hill. Archived from the original on February 25, 2017. Retrieved December 29, 2018.
  138. ^ Stableford, Dylan (December 15, 2016). "Monica Crowley, latest addition to Trump's national security team, believes in fighting Islam 'the way we fought the Nazis'". Yahoo! News. Archived from the original on January 2, 2017. Retrieved December 29, 2018.
  139. ^ Nafie, Ibrahim (November 12–18, 1998). "The same old game". Al-Ahram (403). Archived from the original on February 15, 2009.
  140. ^ "Times Says Goodbye To Pruden, Coombs". Adweek. January 28, 2008. Archived from the original on December 9, 2018.
  141. ^ Kurtz, Howard (November 17, 2009). "Washington Times editor Richard Miniter files discrimination claim". The Washington Post. Archived from the original on February 26, 2017. Retrieved September 16, 2017.
  142. ^ "Charles Hurt rejoins The Washington Times as new opinion editor". The Washington Times. December 18, 2016. Archived from the original on May 5, 2017. Retrieved May 3, 2017.
  143. ^ "Sen. Rand Paul: Trust but verify on immigration reform". The Washington Times. February 8, 2013. Archived from the original on June 25, 2013. Retrieved July 1, 2013.
  144. ^ "Washington Times ends Sen. Rand Paul column amid plagiarism allegations". The Washington Times. November 5, 2013. Archived from the original on November 6, 2013. Retrieved November 5, 2013.
  145. ^ "Closing time at Cafe Clinton?". April 11, 2008. Archived from the original on April 11, 2008. Retrieved June 21, 2016.CS1 maint: unfit url ( link)
  146. ^ "About The Washington Times (Washington [D.C.]) 1902–1939". Chronicling America. Washington, D.C.: Library of Congress. Archived from the original on January 30, 2016.

External links